.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استقلال ۱۴۰۲ و آنچه بر آبی‌پوشان گذشت
استقلال سال گذشته را با صدرنشینی شروع و با صدرنشینی تمام کرد.
استقلال ۱۴۰۲ و آنچه بر آبی‌پوشان گذشت

به گزارش شمال نیوز به نقل از برنا، استقلالی‌ها در سال ۱۴۰۲ اتفاقات متفاوت و عجیبی را تجربه کردند. از شکست مقابل رقیب در فینال جام حذفی تا اختلافات مدیریتی که البته منجر به صدرنشینی در پایان سال شد! آیا می‌توان در مجموع به عملکرد این تیم نمره قبولی داد؟

 

لیگ بیست و دوم

استقلال با ساپینتو سال ۱۴۰۲ را شروع کرد و آمار فنی خوب که این تیم را صدرنشین کرده بود. استقلال صدرنشین ساپینتو اما درگیر مشکلات با مدیریت بود. بازیکنان این تیم به دلیل قراردادهای بد بسته شده در زمان مدیریت قبل، دریفاتی نداشتند و اتفاق بدتر حذف این تیم به دلیل بدهی به استراماچونی بود.

 

یازده فروردین‌ استقلال به دلیل بدهی از آسیا حذف و مدتی بعد هم این خبر رسما از طرف مسوولان اعلام شد. مساله‌ای که روحیه بازیکنان استقلال را به شدت به هم ریخت تا آنها در لیگی که صدرنشینش بودند (البته به طور مشترک با سپاهان) در دربی شکست بخورند و ضمن از دست رفتن صدرنشینی، قهرمانی را به رقیب همیشگی واگذار کنند.

 

این لیگ با شکست در دربی فینال حذفی در نهایت سال فوتبالی خود را به پایان رساند تا ساپینتو تنها با یک سوپرجام استقلال را ترک کند و خاطره خوبی استقلالی‌ها به جا نگذارد.

 

لیگ بیست و سوم

این لیگ با سرمربیگری نکونام در استقلال آغاز شد و آبی‌پوشان پس از یک فصل همکاری با ساپینتو، اقدام به استخدام سرمربی ایرانی کردند. حضور نکونام با توجه به اتفاقات مدیریتی به نظر نمی‌رسید با چنین نتایجی همراه شود اما تیم ساخته و پرداخته او توانست ضمن قهرمانی در نیم فصل سال را با صدرنشینی به پایان برساند.

 

نکونام در هر دو دربی رفت و برگشت به تساوی رسید و نتوانست پرسپولیس را شکست دهد اما در ۹ بازی خانگی ۸ برد و یک تساوی به دست آورد که آماری بسیار خوب به شمار می‌رود. در سال آینده استقلال ۸ دیدار در پیش خواهد داشت و باید دید هافبک شماره ۶ استقلال در قهرمانی شماره سوم این تیم در ادوار لیگ، می‌تواند در اولین فصل حضورش روی نیمکت این تیم به قهرمانی برسد یا خیر.

 

مدیریت

استقلال در این زمینه سال آشفته‌ای را پشت سر گذاشت. این تیم با فتح‌الله‌زاده سال را شروع کرد و مجوز حرفه‌ای را از دست داد. فتح‌الله‌زاده پس از مدت کوتاهی از سمت خود استعفا داد تا حجت کریمی مدیریت آبی‌پوشان را بر عهده بگیرد. کریمی توانست با یک وام، بدهی استقلال را پرداخت و مهرداد محمدی را جذب کند اما حواشی مربوط به اولین تمرین استقلال باعث شد تا او هم استعفا دهد.

 

پس از این اتفاق علی خطیر به عنوان مدیر استقلال انتخاب شد. خطیر از زمان حضورش در استقلال با چالش‌های مهمی چون کاهش قرارداد بازیکنان، پیدا کردن اسپانسر، پیش بردن کارهای مجوز حرفه‌ای‌سازی و نقل و انتقالات را پیش رو داشت اما از همه این مسائل عجیب‌تر اختلافات او و سرمربی استقلال بود که منجر به چند مصاحبه از سوی طرفین شد. خطیر در فصل نقل و انتقالات زمستانی بهتر از ابتدای فصل عمل و ماشاریپوف را جذب کرد اما مهم‌ترین اتفاق برای او کسب مجوز حرفه‌ای است که تکلیفش در فصل بهار مشخص می‌شود. آیا او می‌تواند این طلسم را برای آبی‌پوشان بشکند؟

 

عملکرد کلی

استقلال سال را با صدرنشینی شروع و با صدرنشینی تمام کرد. این مساله قطعا به آنها نمره قبولی می‌دهد اما اگر به جزيیات چون شکست در ۲ دربی در فصل بهار و از دست رفتن دو جام اشاره کنیم، اعطای این نمره قبولی چالش برانگیز می‌شود. شاید بتوان در انتهای فصل و با مشاهده رتبه استقلال، نتیجه گیری بهتری داشت و دید آیا این تیم توانسته ماحصل خوبی برجای بگذارد یا خیر.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.